Fundacja Alberta Schweitzera w kampanii przeciwko Hard Rock

Fundacja Alberta Schweitzera wchodząca w skład koalicji Open Wing Alliance (OWA) dołączyła dziś do globalnej kampanii skierowanej przeciwko Hard Rock International. Ponad 75 organizacji zajmujących się ochroną zwierząt, wzywa prowadzącą restauracje, kasyna i hotele firmę do publicznego zobowiązania się do całkowitej rezygnacji z wykorzystywania jaj pochodzących z chowu klatkowego w swoich 217 lokalizacjach na całym świecie.

Międzynarodowa kampania prowadzona jest przez organizacje członkowskie  Open Wing Alliance, globalnej koalicji działającej na rzecz poprawy dobrostanu kur hodowanych na fermach przemysłowych. Kampania skierowana do Hard Rock chce pokazać firmie, że mając w swoich łańcuchach dostaw jaja pochodzące  z chowu klatkowego, ponosi ona odpowiedzialność za okrucieństwo, jakiego doświadczają zwierzęta znoszące jaja w tych systemach.

„Hard Rock jest jedną z najpopularniejszych atrakcji turystycznych obecnych w największych miastach na całym świecie. Firma, której przyświecają hasła takie jak: “Love All-Serve All” (‘Kochaj wszystkich – usługuj wszystkim”) “Take Time To Be Kind” (Poświęc czas, by być uprzejmym”,  ‘Save The Planet, (“Uratuj planetę”), ma obowiązek  reagować na cierpienie zwierząt hodowlanych, które znajdują się w jej łańcuchu dostaw” – mówi Alexandria Beck, dyrektorka koalicji Open Wing Alliance. „Dzięki tej jednej ważnej decyzji, Hard Rock ma szansę poprawić życie milionów kur znoszących jaja i dołączyć do grona firm, które już dawno podjęły ten słuszny krok”, dodaje Karolina Kunda-Kuwieckij, koordynatorka kampanii w Fundacji Alberta Schweitzera.

Obecnie Hard Rock nie ma żadnej polityki związanej z dobrostanem zwierząt w żadnej ze swoich lokalizacji na całym świecie. Jaja i produkty jajeczne wytwarzane na potrzeby łańcucha dostaw Hard Rock pochodzą z jednego z najokrutniejszych rodzajów hodowli – chowu klatkowego. W tym systemie kury zamykane są w ciasnych i brudnych klatkach. Zazwyczaj w jednej klatce, nie większej niż przeciętna szuflada szafki na dokumenty w biurku, przebywa od sześciu do dziesięciu kur. Klatki te są tak małe, a stłoczenie tak duże, że zwierzęta nie mogą realizować swoich naturalnych potrzeb i instynktownych zachowań. Bardzo często ich łapy i skrzydła klinują się w metalowych elementach klatek, co powoduje liczne złamania lub pęknięcia kości, deformacje oraz poważną utratę piór. Niektóre kury, zbyt wyczerpane lub niezdolne do ruchu, są tratowane na śmierć przez inne kury, z którymi dzielą klatkę. Nie mając żadnej polityki dotyczącej dobrostanu zwierząt, Hard Rock staje się współwinny znęcania się i maltretowania kur niosek na  wszystkich rynkach, na których ma swoje placówki.

Wraz z mocno rosnącym zapotrzebowaniem konsumentów na jaja niepochodzące z hodowli klatkowej, światowe firmy i liderzy branży rezygnują z jaj z tego rodzaju chowu. Największe firmy na świecie mają już takie deklaracje. Wśród nich są liderzy branży, tacy jak np.: sieć restauracji Burger King, kawiarnie Costa Coffee, sieci hoteli Marriott,  InterContinental i Wyndham, sklepy Aldi,  producenci żywności Barilla, Unilever i Nestle, czy firmy cateringowe Sodexo i Compass Group. Niestety, Hard Rock wciąż nie przyłączył się do tego globalnego ruchu na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt.

W ramach skoordynowanych działań z koalicją Open Wing Alliance, Fundacja Alberta Schweitzera uruchomiła petycję na swojej stronie internetowej i będzie brać udział w akcjach w mediach społecznościowych 23 i 24 lutego 2021 roku. 24 lutego tysiące aktywistów z całego świata wezmą udział w globalnym dniu akcji na Twitterze, aby zachęcić firmę Hard Rock do podjęcia zobowiązania i całkowitej rezygnacji z jaj pochodzących z chowu klatkowego we wszystkich swoich lokalizacjach na całym świecie.

Podziel się

Back to top