Polskie majonezy bez jaj klatkowych

Kolejne branże decydują się na rezygnację z używania jaj pochodzących z chowu klatkowego. Najwięksi producenci majonezu w Polsce dołączają do tej zmiany, odpowiadając na coraz większą świadomość konsumentów zwracających uwagę na pochodzenie produktów, które kupują.

W ostatnich tygodniach do grupy firm rezygnujących z jaj „trójek” dołączyli najwięksi producenci majonezów w Polsce: Develey, Kielecki, Fanex, Białuty oraz Ocetix. Obok wyraźnie większego zainteresowania konsumentów pochodzeniem produktów, które kupują, firmy swoją decyzję motywują również troską o dobrostan zwierząt hodowlanych. To świetna wiadomość dla kur niosek, bo w tej chwili w Polsce 89% jaj pochodzi od kur zamkniętych przez całe swoje życie w ciasnych klatkach.

-Kierownictwo Wytwórczej Spółdzielni Pracy SPOŁEM, mając na uwadze zarówno dobro i bezpieczeństwo klientów, jak również dobrostan zwierząt, zdecydowało się na wycofanie z produkcji jaj z chowu klatkowego oraz wszelkich składników i komponentów pochodzących z tej klasy jaj. Zmiana ta będzie wdrażana stopniowo, zakładając zakończenie całego procesu do końca 2025 roku  – powiedział Zbigniew Mojecki, zastępca prezesa ds. handlowych WSP Społem w Kielcach (producenta Majonezu Kieleckiego).

Jak mówi Karolina Skowron, dyrektorka Corporate Relations z Fundacji Alberta Schweitzera, firmy składające deklaracje rezygnacji ze stosowania czy sprzedawania jaj klatkowych, mają realny wpływ na los zwierząt hodowlanych. – W Polsce rocznie niemal 40 milionów kur niosek żyje w klatkach. Zwierzęta te nigdy nie widzą światła dziennego, żyją w ciasnocie uniemożliwiającej rozprostowanie skrzydeł, są eksploatowane do granic możliwości i w konsekwencji wysyłane na rzeź. Dzięki rezygnacji biznesu z jaj pochodzących z tego najokrutniejszego typu chowu niosek, ich los może się zmienić. Dlatego cieszymy się z deklaracji każdej firmy – mówi Skowron.     

Do tej pory, w odpowiedzi na oczekiwania konsumentów oraz w wyniku rozmów z przedstawicielami koalicji Open Wing Alliance, do której w Polsce należą Fundacja Alberta Schweitzera oraz Stowarzyszenie Otwarte Klatki, zobowiązanie rezygnacji z jaj klatkowych podpisali:

Sieci handlowe: Aldi, Arhelan, Auchan, Biedronka, Carrefour, Chata Polska, frisco.pl, Grupa Eurocash (abc, Delikatesy Centrum, Gama, Lewiatan, Euro Sklep, Groszek), Intermarche, Kaufland, Lagardere Travel Retail, Lidl, Makro, Mila, Netto, Piotr i Paweł, Polomarket, Tesco, Topaz, Żabka

Gastronomia: Blikle, Burger King, Compass Group/Eurest, Costa Coffee, Da Grasso, Etno Cafe, Galeria Wypieków Lubaszka, Gorąco Polecam, Grupa Baltona, Lukullus, Manekin, McDonald’s, North Fish, Opti Diet, Piekarnia Grzybki, Piekarnia Oskroba, Piekarnie Cukiernie Putka, Pizza Dominium, Pizzeria Da Grasso, Restauracja Krawczyk, Sfinks, Sodexo, SPC, Starbucks, Subway, Telepizza, Vapiano  

Producenci żywności: Bahlsen, Białuty, Czanieckie Makarony, Dan Cake, Danone, Develey, Fanex, Ferrero, Food Garden,  Frosta, Grycan, Iglotex, Jawo, Kraft Heinz, Kuhne, Lantmannen, Lubella, Majonez Kielecki, Mars, McCain, Mieszko, Mondelez, Nestle, Ocetix, Unilever, Wedel

Hotele: Accor Hotels, Hilton Worldwide, Inter Continental Hotels Group, Louvre Hotels Group

Podziel się

Back to top